Nejkomplexnejší B2B portál
na Shoptetu
Vy jste se dočista zbláznili“, říkali nám admini Shoptetu. Pro klienta Xfer
jsme vyvinuli takřka nemožné.
Shoptet si asi většina lidí představuje jako relativně jednoduchou e-shopovou B2C platformu. Ve spolupráci s prodejcem oblečení Xfer jsme ale tuto představu obrátili naruby. Postavili jsme plnokrevný B2B e-shop integrovaný s ERP systémem Helios a kupou funkcí na míru. Třeba s možností rozdělit objednávku podle skladovosti zboží, nebo zrychleně objednávat prostřednictvím CSV souboru. „Jiné firmy, které jsme na vývoj poptali, si na to vůbec netroufly, případně nabízely jen polovičatá řešení. Mime digital tak byli vlastně jediní,“ říká Jana Kacová, výkonná ředitelka Xferu.




B2B klient
s obratem nad 100 mil. Kč


Rozdělený
košík
Individuální
ceníky
Napojení systému
Hellios pro B2B
Objednávání
pomocí CSV
souboru
🤝
Spolupráce od začátku roku
2023 až do součašnosti
Shoptet
Premium
MIME NOSÍ
XFER

KLÍČOVÉ BYLO NAPOJENÍ
NA ERP HELIOS
Hledání dodavatele pro Xfer nebylo jednoduché. Kromě nového e-shopu potřebovali také nové ERP, protože původní systém Pohoda už nestačil. „Hledali jsme ERP
a rovnou se dívali, jaké e-shopy na něj půjdou napojit. Většina firem nám navrhovala e-shop na míru, ale to jsme nechtěli, protože by to bylo drahé a platili bychom další peníze za vývoj funkcí, které jsou na platformách jako Shoptet běžné dostupné,“ vypočítává Jana Kacová.

Jana Kacová
Výkonná ředitelka Xfer

Po týdnech hledání padla volba na kombinaci ERP Helios a e-shopu Shoptet. „Oslovili jsme více agentur, ale nikdo nám nedokázal říct, zda Shoptet zvládne naše požadavky. Hodně vývojářů se zaměřuje na B2C, ale B2B e-shopy na Shoptetu skoro nikdo nedělá. Až mime digital byli první, kteří měli odvahu a řekli, že to dají. A nejen řekli – připravili realistickou technickou analýzu, která nás přesvědčila,“

Jana Kacová
Výkonná ředitelka Xfer

ŠIBENIČNÍ TERMÍNY
A SPOUSTA VÍCEPRACÍ
Pracovat jsme začali na podzim 2023 s tím, že chceme být hotoví do dubna 2024. Tento cíl se však ukázal jako nerealistický – specifikace některých funkcí se nám měnila pod rukama a také napojení na ERP Helios vyžadovalo časté změny a úpravy ve vývoji.
„I když jsme původní termín nestihli, nemůžu mime digital nic vytknout. Snažili se, napnuli síly, jen okolnosti nám nepřály. V dubnu jsme proto spustili jen Helios a tři měsíce fungovali v provizorním režimu na starém e-shopu. Nový e-shop od mime digital jsme dotáhli v červenci. To čekání za to stálo.“

Jana Kacová
Výkonná ředitelka Xfer

FUNKCE NA MÍRU,
KTERÉ NÁM I V SHOPTETU ROZMLOUVALI
Během devíti měsíců vývoje jsme dokázali z „šablony“ Shoptetu vykřesat nemožné. Dokonce i admini Shoptetu si ťukali na čelo a říkali nám, že jsme se zbláznili. V mime digital ale razíme heslo, že nic není nemožné.
Z nejzajímavějších funkcí, které jsme pro Xfer vyvinuli, stojí za zmínku zejména:

Možnost rozdělit objednávku podle skladovosti zboží.
Zákazník při objednávání vidí, které zboží je skladem, a na které bude čekat. A může si rovnou vybrat, zda chce skladové poslat hned a neskladové později, nebo všechno později
v jednom balíčku.
Objednávání pomocí
CSV souboru.
Zákazník může do systému nahrát CSV soubor s identifikačními kódy zboží
a e-shop mu automaticky vytvoří objednávku. V B2B obrovsky ceněná funkce, mimo jiné i pro opakované objednávky.
Individuální
ceníky
Ceny zboží jsou na e-shopu skryté, zobrazí se až po přihlášení. A každý zákazník (obchodní partner) může vidět jinou cenu – tu, na kterou je s Xferem v rámci spolupráce domluvený.



Spolupráce
od začátku roku 2023 až do součašnosti
🤝
PLATFORMA
Shoptet
Premium

FUNKCE NA MÍRU
B2B klient
s obratem nad 100 mil. Kč





FUNKCE NA MÍRU
Rozdělený
košík
SLUŽBA
Napojení systému
Hellios pro B2B
FUNKCE NA MÍRU
Objednávání
pomocí CSV
souboru
FUNKCE NA MÍRU
Individuální
ceníky
MIME NOSÍ
XFER

KLÍČOVÉ BYLO NAPOJENÍ NA ERP HELIOS

Jana Kacová
Výkonná ředitelka
Xfer
Hledání dodavatele pro Xfer nebylo jednoduché. Kromě nového e-shopu potřebovali také nové ERP, protože původní systém Pohoda už nestačil. „Hledali jsme ERP a rovnou se dívali, jaké
e-shopy na něj půjdou napojit. Většina firem nám navrhovala e-shop na míru, ale to jsme nechtěli, protože by to bylo drahé a platili bychom další peníze za vývoj funkcí, které jsou na platformách jako Shoptet běžné dostupné,“ vypočítává Jana Kacová.


Jana Kacová
Výkonná ředitelka
Xfer
Po týdnech hledání padla volba na kombinaci ERP Helios a e-shopu Shoptet. „Oslovili jsme více agentur, ale nikdo nám nedokázal říct, zda Shoptet zvládne naše požadavky. Hodně vývojářů se zaměřuje na B2C, ale B2B e-shopy na Shoptetu skoro nikdo nedělá. Až mime digital byli první, kteří měli odvahu a řekli, že to dají. A nejen řekli – připravili realistickou technickou analýzu, která nás přesvědčila,“


ŠIBENIČNÍ TERMÍNY
A SPOUSTA VÍCEPRACÍ

Jana Kacová
Výkonná ředitelka
Xfer
Pracovat jsme začali na podzim 2023 s tím, že chceme být hotoví do dubna 2024. Tento cíl se však ukázal jako nerealistický – specifikace některých funkcí se nám měnila pod rukama a také napojení na ERP Helios vyžadovalo časté změny a úpravy ve vývoji.
„I když jsme původní termín nestihli, nemůžu mime digital nic vytknout. Snažili se, napnuli síly, jen okolnosti nám nepřály. V dubnu jsme proto spustili jen Helios a tři měsíce fungovali v provizorním režimu na starém e-shopu. Nový e-shop od mime digital jsme dotáhli v červenci. To čekání za to stálo.“

FUNKCE NA MÍRU, KTERÉ NÁM
I V SHOPTETU ROZMLOUVALI
Během devíti měsíců vývoje jsme dokázali z „šablony“ Shoptetu vykřesat nemožné. Dokonce i admini Shoptetu si ťukali na čelo a říkali nám, že jsme se zbláznili. V mime digital ale razíme heslo, že nic není nemožné.
Z nejzajímavějších funkcí, které jsme pro Xfer vyvinuli, stojí za zmínku zejména:

Možnost rozdělit
objednávku podle
skladovosti zboží.
Zákazník při objednávání vidí, které zboží je skladem, a na které bude čekat. A může si rovnou vybrat, zda chce skladové poslat hned a neskladové později, nebo všechno později v jednom balíčku.
Objednávání pomocí
CSV souboru.
Zákazník při objednávání vidí, které zboží je skladem, a na které bude čekat. A může si rovnou vybrat, zda chce skladové poslat hned a neskladové později, nebo všechno později v jednom balíčku.
Individuální
ceníky
Ceny zboží jsou na e-shopu skryté, zobrazí se až po přihlášení. A každý zákazník (obchodní partner) může vidět jinou cenu – tu, na kterou je s Xferem v rámci spolupráce domluvený.
Objednávky od více lidí
z jedné firmy.
Ohnuli jsme Shoptet tak, že umožňuje pouze jednu registraci na jedno IČ. Zároveň však z jedné firmy může objednávat více lidí (skladník, obchodník atp.). Každý má přitom vlastní zákaznický účet a vlastní košík.
Integrace se systémy
třetích stran.
Napojení na ERP Helios je tak robustní, že celý e-shop je možné plnohodnotně ovládat z Shoptetu i z Heliosu. Data se neustále synchronizují. Kromě toho jsme napojili také Ecomail, Google Analytics a další nástroje třetích stran.

„Dokázali jsme propojit B2B a B2C svět do jedné platformy. Zákazník má k dispozici všechny vychytávky B2B e-shopů (například hromadné objednávání), ale zároveň v příjemném designu B2C e-shopů. Krásně je to vidět třeba na tabulce variant zboží – mnohé B2B e-shopy to řeší ošklivou textovou tabulkou plnou identifikačních kódů, ale my jsme navrhli něco uživatelsky mnohem příjemnějšího,“

Jan Horák
Projektový manažer
mime digital




PROSEKALI JSME CESTU DALŠÍM B2B
E-SHOPŮM?


Jana Kacová
Výkonná ředitelka
Xfer
Spolupráce nám ukázala, že byť Shoptet není stavěný pro B2B
e-shopy, lze z něj s dostatkem vůle a schopností dostat téměř cokoliv.
„Jsme vlastně takoví pionýři a možná jsme prosekali cestu dalším zájemcům z B2B světa. Je totiž nutné dodat, že byť se nám spousta věcí upravovala na míru, e-shop na Shoptetu nás pořád stál násobně méně peněz, než kdybychom ho stavěli celý na míru. O časové náročnosti se pak nemusíme bavit vůbec, ta byla řádově nižší.“
PRVNÍ VÝSLEDKY
UŽ JSOU VIDĚT

Jana Kacová
Výkonná ředitelka
Xfer
Ačkoliv nový e-shop běží jen několik měsíců a zatím nelze spolehlivě vypočítat jeho obchodní přínos, první metriky už se v reportech zelenají. „Vidíme obrovský nárůst v počtu nových registrací, pro zákazníky je e-shop evidentně přehlednější a snáze se v něm orientují. Roste nám i počet objednávek. Na začátku jsme přitom hlavně doufali, aby po spuštění e-shopu nedošlo k propadům, ale tyto obavy se ukazují jako naprosto zbytečné,“ uzavírá Jana Kacová.
Spokojenost Xferu s naší prací vyústila v pokračování spolupráce – kromě vývoje dalších funkcí na
e-shopu budeme klientovi pomáhat i s marketingem.

PŘÍPADOVÁ STUDIE
Nejkomplexnejší B2B portál na Shoptetu
Vy jste se dočista zbláznili“, říkali nám admini Shoptetu. Pro klienta Xfer
jsme vyvinuli takřka nemožné.
Shoptet si asi většina lidí představuje jako relativně jednoduchou e-shopovou B2C platformu. Ve spolupráci s prodejcem oblečení Xfer jsme ale tuto představu obrátili naruby. Postavili jsme plnokrevný B2B e-shop integrovaný s ERP systémem Helios a kupou funkcí na míru. Třeba s možností rozdělit objednávku podle skladovosti zboží, nebo zrychleně objednávat prostřednictvím CSV souboru. „Jiné firmy, které jsme na vývoj poptali, si na to vůbec netroufly, případně nabízely jen polovičatá řešení. Mime digital tak byli vlastně jediní,“ říká Jana Kacová, výkonná ředitelka Xferu.
Objednávky od více lidí
z jedné firmy.
Ohnuli jsme Shoptet tak, že umožňuje pouze jednu registraci na jedno IČ. Zároveň však z jedné firmy může objednávat více lidí (skladník, obchodník atp.). Každý má přitom vlastní zákaznický účet a vlastní košík.
Integrace se systémy
třetích stran.
Napojení na ERP Helios je tak robustní, že celý e-shop je možné plnohodnotně ovládat z Shoptetu i z Heliosu. Data se neustále synchronizují. Kromě toho jsme napojili také Ecomail, Google Analytics a další nástroje třetích stran.


„Dokázali jsme propojit B2B a B2C svět do jedné platformy. Zákazník má k dispozici všechny vychytávky B2B e-shopů (například hromadné objednávání), ale zároveň v příjemném designu B2C e-shopů. Krásně je to vidět třeba na tabulce variant zboží – mnohé B2B e-shopy to řeší ošklivou textovou tabulkou plnou identifikačních kódů, ale my jsme navrhli něco uživatelsky mnohem příjemnějšího,“

Jan Horák
Projektový manažer mime digital



PROSEKALI JSME CESTU DALŠÍM B2B E-SHOPŮM?

Spolupráce nám ukázala, že byť Shoptet není stavěný pro B2B e-shopy, lze z něj s dostatkem vůle a schopností dostat téměř cokoliv.
„Jsme vlastně takoví pionýři a možná jsme prosekali cestu dalším zájemcům z B2B světa. Je totiž nutné dodat, že byť se nám spousta věcí upravovala na míru, e-shop na Shoptetu nás pořád stál násobně méně peněz, než kdybychom ho stavěli celý na míru. O časové náročnosti se pak nemusíme bavit vůbec, ta byla řádově nižší.“

Jana Kacová
Výkonná ředitelka Xfer
PRVNÍ VÝSLEDKY
UŽ JSOU VIDĚT

Ačkoliv nový e-shop běží jen několik měsíců a zatím nelze spolehlivě vypočítat jeho obchodní přínos, první metriky už se v reportech zelenají. „Vidíme obrovský nárůst v počtu nových registrací, pro zákazníky je e-shop evidentně přehlednější a snáze se v něm orientují. Roste nám i počet objednávek. Na začátku jsme přitom hlavně doufali, aby po spuštění e-shopu nedošlo k propadům, ale tyto obavy se ukazují jako naprosto zbytečné,“ uzavírá Jana Kacová.
Spokojenost Xferu s naší prací vyústila v pokračování spolupráce – kromě vývoje dalších funkcí na e-shopu budeme klientovi pomáhat i s marketingem.

Jana Kacová
Výkonná ředitelka Xfer