top of page
mime digital

Výkon, nebo brand: Kudy se má vydat e-shop?

Jedno, nebo druhé? Nebo jedno s druhým? Ať máte e-shop či nabízíte služby, v online světě se bez těchto dvou ingrediencí neobejdete. Na kterou ale klást větší důraz? A jak rozložit úsilí a investice? Inspirujte se v našem článku.



E-shop se sám nezaplatí

Okamžitý zisk a rychlé zvýšení tržeb láká. Máte e-shop připravený? Nastavené měření, vyladěné produktové portfolio, zařízenou logistiku? Hurá do výkonu! Typickou cestou pro e-shopy jsou výkonnostní kampaně v obsahové a vyhledávací síti Google a Sklik a zároveň na sociálních sítích.

Rozpočty, nastavení a optimalizaci bude mít na starosti výkonnostní specialista, ať už váš, nebo agenturní. Ukáže reklamy těm správným lidem a pokud vše půjde dobře, výsledky můžete očekávat poměrně rychle. Výkonnostní reklama má za úkol prodávat.


Dlouhodobé budování přináší výsledky

Schválně, co by se stalo, kdyby všechny e-shopy vypnuly své výkonnostní kampaně? Přežily by jen ty s dobře postaveným brandem. Co si pod tímto pojmem představit? Není to logo. Je to strategie zaměřující se na posilování značky a jejího vnímání v očích zákazníků, takže do ní spadá:

  • jednotná komunikace na všech dostupných kanálech – od designu e-shopu, loga či sociálních sítí až po atmosféru na výdejně,

  • aktivity posilující zapamatovatelnost vaší značky – třeba i offlinové reklamy, eventy, influencer marketing…

Brand je jednoduše vše, co ovlivňuje vnímání vaší značky. A jestli si teď říkáte, že výkonnostní banner přece taky oslovuje zákazníky, tak máte pravdu – i ten by se měl řídit jednotným stylem, filozofií a backgroundem stojícím za značkou.


Spolu jsme silnější

Obě strategie mohou být účinné, ale mají odlišné přístupy a cíle. Výkonnostní marketing se zaměřuje na krátkodobé výsledky a návratnost investic. Naproti tomu investice do značky se zaměřuje na dlouhodobou výkonnost a budování trvalých vztahů s klienty

Když rozpočet mezi výkon a brand rozložíte půl na půl, v ideálním světě by měla křivka tržeb z výkonu stoupat a klesat podle toho, kolik do kampaní zrovna investujete. Naopak brand oslovuje a nabaluje zákazníky jako sněhová koule. Jeho výnosnost stoupá pomaleji ale jistě a v případě těch největších brandů výrazně upozaďuje výkon. Tak na to myslete a nechte si se strategií poradit od profesionálů.


Namíchejte svému e-shopu ideální mix

Brand, či výkon? Nevíte, kde začít? Pokud jste nezaložili e-shop včera, určitě už máte základy obojího, možná aniž byste to věděli. Výkon je jednoduchý – už jste spustili nějakou tu kampaň? Podíváme se, jestli z nich máte maximum a přivedeme vám na e-shop ty správné lidi

Brand je pak tvořen každým touchpointem, kde se setkáte se zákazníkem. Každé slovo na webu, každý zabalený produkt, každá fotka na sítích. Jak mít vše hezky sladěné, o to se dokážeme postarat také.Dobře víme, že e-shop bez výkonu je stejně slabý jako e-shop bez vyladěného brandu. Ať už váš e-commerce projekt brzdí cokoli, rádi se na to podíváme. Postaráme se o odhalení nedostatků, návrhy pro zlepšení a realizaci všeho, co je potřeba. Stačí se nám ozva

bottom of page