top of page
mime digital

Vylaďte svůj e-shop k designové dokonalosti

První dojem je jen jeden. A ten z vašeho webu a e-shopu často tvoří především grafický design. Nepodceňujte proto grafiku, je to v očích spousty uživatelů často to nejvýraznější, podle čeho e-shopy hodnotí. Vracet se budou na ten, který se jim líbí, na kterém se dobře orientují a který jim nabídne srozumitelnou vizuální komunikaci. Přečtěte si o tom, na co se na e-shopu zaměřit, abyste z něj měli maximum.


Logo? Tím to jen začíná

Stejně jako brand nerovná se jen logo, není logo ani základním kamenem grafického designu e-shopu. Jasně, značka by jej měla mít a ideálně výrazné a zapamatovatelné. Mělo by však vycházet z vybraných barev, zvolených obecnějších grafických prvků, případně z fontů využitých právě na e-shopu a v jeho bannerech.

Nepřeceňujte proto sílu loga. Lidé znají ty od nejznámějších firem, kterým stačí jejich umístění na sportovních stadionech, billboardech u dálnice či v MHD. Vy ale s největší pravděpodobností nebudete alespoň ze začátku slavným lovebrandem, zaměřte se proto spíše na grafiku v komplexní podobě.


Určete si výrazné kódy značky

Jaké barvy budou ty vaše? Jaké prvky budete přidávat do fotografií? Jaké využijete ikonky či piktogramy? To jsou otázky, na které by vám měl zkušený grafický designér odpovědět pěknými návrhy, se kterými se vaši zákazníci ztotožní.

Kódy jsou, zjednodušeně řečeno, ty nejvýraznější prvky komunikace, které charakterizují právě vaši značku. Volte je proto pečlivě a nezapomeňte, že v jednoduchosti je často krása.



Na co se ještě zaměřit

Elegantní grafika na míru vašemu oboru je samozřejmě pěkná věc. Ještě důležitější je však správná orientace uživatelů na vašem webu. Promyšlený UX design se postará o to, aby každý z vašich zákazníků prošel návštěvou e-shopu bez jakýchkoli zádrhelů, vždy věděl kam kliknout a pohodlně nakoupil. O UX analýzu a design se vám mimochodem také samozřejmě postaráme. A na co ještě myslet?

  • Jaké využijete ve své e-shopové šabloně bannery? Minimálně hlavní slider by měl být opravdu propracovaný.

  • Jaké budete mít produktové fotografie? Doplníte je třeba návodnými animacemi, infografikou? A čím vyšperkujete blogové články? To vše by mělo hrát na jednotnou notu.

  • Máte v hlavě funkce, které nejsou úplně obvyklé? My se vám o ně postaráme, na Shoptetu umíme vše, co je možné. Co třeba šikovný inspirátor, který jsme už pro některé značky vytvořili?


Propište svůj styl na všechny kanály

Nejen e-shopem živ je váš e-commerce projekt. Musíte o něm také dát lidem patřičně vědět. A na všech bannerech, sociálních sítích nebo třeba i offline reklamě musíte mluvit stejným grafickým jazykem. Vaše zvolené kódy je proto dobré propisovat do všech dostupných kanálů, které využíváte. 

Jak ale vše sladit, aby se z jednotného mustru neodbíhalo? Nechte si vytvořit přehledný brandmanuál, který vám pomůže definovat všechny prvky vaší prezentace napříč požadovanými kanály. Bude potom fuk, zda například obsah na sociální sítě tvoří agentura, blogové články freelancer a web si obstaráváte sami, jednotnou kuchařku budou mít všichni stejnou.

S UX či grafickým designem vám rádi pomůžeme. Stačí se nám ozvat a zařadit se mezi naše spokojené klienty.

bottom of page