top of page
mime digital

Umělá inteligence: Dobrý sluha, ale…

Už jste to určitě slyšeli. Umělá inteligence umí psát. Docela bez chyb, docela čtivě a hlavně na jakékoli téma, přesně to, co chcete. Umí také obrázky. Hezké, podle zadání, někdy jednoduše skvělé.Ne, copywritera a grafika vám nedoporučujeme vyhodit. Stejně tak si nechte svého výkonnostního specialistu, přestože automatizace jedou ve výkonu naplno a mohlo by se zdát, že člověka už nepotřebují. AI člověka jen tak nenahradí, jen změní jeho práci. Zamyslete se nad tím, jak novinky využít na maximum.



Proč (ne)postavit vlastní tým?

Mít vlastní tým ve vlastních kancelářích je určitě lákavá představa. Starají se o jediného klienta - vaši značku, a věnují jí sto procent svého pracovního času. Po čase každý člen týmu velmi dobře pochopí celý váš obor, dostane pod kůži firemní kulturu a flexibilně odbaví všechny úkoly.


Jak to funguje?

Máte na svém e-shopu chatbota? Dokáže plynule komunikovat se zákazníkem 24/7 a vás to nic nestojí. Na stejném principu funguje i Chat GPT. Je to prakticky konverzační nástroj, který vám ale na povel vygeneruje třeba hezký článek na blog. Nebo básničku k MDŽ. Nebo dá tipy na skvělé filmy na zadané téma. Ano, využijete jej i v osobním životě.

A stejně to funguje i s obrázky. Stačí vypilovat zadávání a už se vám generují obrázky podle příkazů. Není to úplně podle vašich představ? Zadejte robotovi, ať rozvine danou variantu tak či onak. A to by bylo, abyste se časem nedopracovali k ideálu.


Na co si dát pozor?

Z obsahového pohledu je zásadní vědět, že po ruce máte dostupného pomocníka pro tvorbu textů a grafiky. Jenže! AI není člověk. Nemá emoce a nezná vás ani vaše zákazníky. Všechno záleží na kvalitě pokynů, které mu dáváte. Mrkneme se třeba na texty.

  • Nechte si napsat text od umělé inteligence a pak od zkušeného copywritera. U SEO článku bude výsledný efekt dost možná stejný. Text od AI zkontrolujte, občas se nějaká ta chybička vloudí, ale jinak perfektně splní svůj účel.

  • Co třeba hravý e-mail, nebo post na sociální sítě? Tam už bude složitější zadat umělé inteligenci takový pokyn, aby se trefila do vaší tonality, zákazníkům do noty a vše spolu dohromady hrálo.

  • AI má svoje limity. Netvoří, ale generuje nejpravděpodobnější kombinace slov, které se naučila. Na originální a kreativní formáty zatím nestačí, ale může být člověčímu kreativci dobrým pomocníkem. Z voleje vám vygeneruje třeba nekonečno potenciálních názvů produktů, některé budou určitě dobré a připravené k rozpracování.


Co znamená AI pro e-shop?

Umělá inteligence je zatím dobrý sluha, ale zlý pán. Občas udělá chybu, občas se vzájemně nepochopíte. Ale je to průlom pro spoustu doposud otrocky tvořených prací. Využívejte ji a těšte se na:

  • Snadné vygenerování hmoty textů, kterou je třeba už „jen” pečlivě opravit a upravit.

  • Pomoc s ideamakingem a tématy, o kterých třeba moc nevíte, ale na e-shop by se hodily.

  • Grafiku, která vypadá jako od profesionála, nebo s ní profesionál už jen lehce zahýbe a je hotovo.

  • A hlavně: Je to úspora spousty času a peněz.

Chat GPT na texty, Midjourney, DALL-E na obrázky… Nástrojů umělé inteligence je ke zkoumání a testování víc než dost. Který si oblíbíte a využijete? To je na vás. Nezapomínejte však, že zatím všechny potřebují pro skutečně efektivní práci pomoc od zkušených profesionálů. I když – e-shop postavený technicky, obsahově i výkonnostně čistě pomocí AI by byl taky zajímavý. Trendy v online marketingu využijeme pro vás naplno, stačí se ozvat.

bottom of page